Reeditem l’educació. Aprofitant el cervell i les emocions per aprendre
CURS ON-LINE (100 HORES)
Persones destinatàries | Educació infantil-primària-secundària |
Requisits de certificació | - Participar activament a les activitats que es proposen. - Entregar tots els treballs, exercicis i treballs finals que s'escaiguin i superar-ne l'avaluació. - Participar activament als debats, xats i fòrums de Moodle. - Completar la valoració final del curs i del formador. |
Descripció | Proposem un curs per tal de reflexionar envers l’aprenentatge i el paper crucial que ocupem els mestres en el procés dels nostres alumnes. Com a professionals de l’educació tenim al nostre abast un gran ventall de metodologies, recursos, experiències i referents directes que en funció del nostre tarannà apliquem en el dia a dia de l’aula. Entenent com funciona el cervell i les emocions, podrem decidir quines actuacions i escenaris afavoreixen veritablement l’aprenentatge i el creixement personal dels nostres alumnes. Recuperar certa perspectiva, copsant que l’aprenentatge no es limita a l’aspecte acadèmic i que els mestres tenim l’oportunitat d’ajudar els nostres alumnes a desenvolupar al màxim les seves possibilitats, respectant profundament el seu procés personal i les seves peculiaritats, i acompanyant-los en la seva vivència. Una crida a actualitzar-nos i re-definir la pròpia missió com a docent. -Transferències de la formació- Objectius de transferència immediata en la pràctica docent Despertar inquietud i ganes d’innovar. Concretar les necessitats emergents del grup-classe. Aplicar alguna (-es) de les aportacions de la neuroeducació. Potenciar el treball competencial a l’aula. |
Objectius | Reflexionar sobre els objectius i les finalitats de l’escola. Conèixer les principals estructures i funcionament del cervell. Conèixer les principals aportacions de la neurociència en matèria educativa. Prendre consciència de la importància de les emocions en els processos d’aprenentatge. Potenciar les habilitats/capacitats emergents tant de l’alumnat com les pròpies com a docent. Conèixer els trastorns del neurodesenvolupament. Conèixer les característiques i simptomatologia dels trastons d’aprenentatge (Dislexia i discalcúlia). Adequar la resposta educativa al context actual. Potenciar el treball competencial a l’aula. Re-definir el compromís personal com a docent. |
Continguts | Bloc 1. Introducció Bloc 2. El protagonista: el cervell (I) Bloc 3. El protagonista: el cervell (II) Bloc 4. Emociona’t Bloc 5. Com aprenem? Bloc 6. Quan alguna cosa falla Bloc 7. Neuroeducació aplicable a l’aula Bloc 8. Revisem les competències bàsiques Bloc 9. Metodologies, tècniques, recursos i escoles inspiradores Bloc 10. Memòria-projecte personal |
Professor: Laura Ramos Barriuso
DATES: Del 15/1/2018 al 25/3/2018 (100 hores)
PREU AFILIATS: 120 €
PREU NO AFILIATS: 150 €