Flipped classroom (Classe voltejada) amb TIC

CURS ON-LINE (45 HORES)

Descripció   Amb aquest curs pretenem passar de l’ensenyament a l’aprenentatge, per la qual cosa tots els docents de diferents nivell, professionals... necessiten d’aquesta metodologia i de les seves eines per actuar en l'ensenyament-aprenentatge, tan dintre con en fora de les aules, en el segle XXI
La Flipper classroom o pedagogia inversa és una nova metodologia que proposa donar-li la volta a la classe convencional i invertir l’ordre del procés d’aprenentatge. Si en el model d’ensenyament tradicional el professor explica la lliçó a classe i l’alumne la treballa a casa a través dels deures; a la Flipped classroom és l’alumne qui comença a aprendre i revisa els conceptes teòrics a casa, per dedicar el temps de classe a consultar els seus dubtes i treballar-los de forma col•laborativa. Aquest tipus de metodologia té molts avantatges tant per a l’alumne com el professor. Expliquem les més destacades.

- Dissenyarem en grup una classe inversa, dividint-nos en grups de treball per a cercar informacions sobre diferents eines TIC amb les que poder portar-ho a terme.

-Cada grup amb diferents eines (no repetides), intentarà construir una classe amb rols diferents i prèviament establerts.

-Ho aportaran als demés explicant com la desenvoluparan a les aules i la resta ho podran comentar, aportar. Criticar..., en vista al que ells també ho han treballat...


- Converteix als alumnes en protagonistes del seu propi aprenentatge. Els implica des del primer moment en el procés, i els dota de responsabilitats, de manera que passen de ser alumnes passius, que escolten al professor, a alumnes actius, que treballen, participen, plantegen dubtes, col•laboren en equip, i s’organitzen i plantifiquen per realitzar projectes o resoldre problemes ... En definitiva, es comprometen per construir el seu propi coneixement

- Hi ha més temps per resoldre dubtes i consolidar coneixements a classe. En assumir els estudiants la revisió dels conceptes teòrics des de casa (mitjançant una videollicó, una lectura, recursos interactius ...), el temps de classe pot dedicar-se a resoldre els dubtes, solucionar les dificultats de comprensió o aprenentatge, i treballar els continguts de manera individual i col•laborativa.

- Permet atendre la diversitat de l’aula. Els alumnes poden dedicar tant de temps com vulguin a revisar els continguts, per assegurar-se que els comprenen correctament. Si els estan visualitzant a través d’una videollicó o un interactiu, poden pausar-ho i repetir tantes vegades com desitgin. A més, en funció dels dubtes i els problemes de comprensió que plantegen, el professor pot encarregar-los diferents activitats

- Fomenta un aprenentatge més profund i significatiu. El docent pot invertir més temps de classe a analitzar, crear, avaluar i aplicar els coneixements a la vida real (categories superiors de la Taxonomia de Bloom), i menys al fet que els alumnes recordin o memoritzin, i comprenguin, processos que poden portar a terme des de casa. Això contribueix al fet que els estudiants aconsegueixin un aprenentatge més perdurable i significatiu, que els sigui útil per desenvolupar-se en la societat.

- Afavoreix el desenvolupament de les competències mitjançant el treball individual i col•laboratiu. Des d'un primer instant fomenta l'autonomia de l'alumne, promou la competència digital mitjançant l’ús de les TIC, i mitjançant el treball col•laboratiu desenvolupa les habilitats dels alumnes per organitzar-se, planificar-se, intercanviar opinions o tractar la informació, entre d’altres.

- Motiva als estudiants. Les redescobreix el procés d’aprenentatge com una cosa divertida, on són ells els que assumeixen responsabilitats, prenen decisions, participen i treballen mà a mà amb els seus companys per assolir objectius comuns. Aprenen fent, no memoritzant. I desenvolupen coneixements i habilitats que poden aplicar en el seu dia a dia.
Objectius   -Conèixer realment el que és el Flipped Classroom.
-Entendre les parts positives i/o negatives del mateix.
-Valorar la metodologia i extreure les diferències amb la classe normal.
-Saber com cercar les eines necessàries per poder-ho treballar.
-Saber trobar la bibliografia i referències al respecte.
   
Continguts   -Pensament de disseny
-Fer rúbriques amb la Flipped Classroom
-Anàlisi dels vídeos sobre Flipped Classroom
-Grabació en audio-video i altres mitjans.
-Eines de la web 2.0, TIC per a Flipped classroom.
-Treball de manera col•laborativa.


Professor: Juan Domingo Farnòs.

DATES: Del 30/4/2018 al 28/5/2018 (45 hores)

Preu Afiliats: 55 euros
Preu no afiliats: 80 euros.