Aprenentatge basat en projectes amb suport TIC

Curs ON-LINE 100 h. (plataforma moodle)

Descripció   Justificació i Objectius,

Volem estar formats amb els nous sistemes d’educació que s’estan establint pel nostre país i per tota Europa i és per això que necessitem conèixer les actituds, metodologies , instruments i eines, síncrones (en temps immediat) i asíncrones (en temps diferits) de l'aprenentatge amb suport TIC, sense la qual és impossible assolir-lo.

És un curs que ens permet conèixer la forma de treballar per projectes, que ens obre noves vies
per fer millorar el procés d’ensenyament i aprenentatge, a partir de problemes reals i quotidians, connectant amb la realitat de cada alumne i relacionant-los amb eines TIC que tan necessàries son avui en dia.

Desenvoluparem les diferències entre ABP, AOP (Aprenentatges orientats en projectes) PBL, i els Aprentatges basats en casos i investigacions (ABI), per a què tant docents com discents els coneguin i puguin treballar amb ells i aplicar-los a l'aula.

Establirem un treball personalitzat y socialitzador en temes d'aula (elegint una proposta de projecte proposant diferents aspectes útils (creatius) amb feedback durant el procediment, exposant-lo de manera síncrona (hangout) i assíncrona (foros...).

Per aconseguir-o construirem una pàgina de Facebook,Blog individual/col.lectiu, convidant als demés membres del curs. Ho treballaran de manera col.laborativa/cooperativa (treballar les diferències, mitjançant Google Docs, Wikis...
Objectius   -Ser capaços de ser competents en el domini dels mínims de l'ofimatica. (alumnes i docents)

-Saber les potencialitats d'Internet en els aprenentatges (alumnes i docents)

-Aprendre a cercar informació a internet en els temes que necessitèssim (alumnes i docents)

-Ser competentents en el funcionament síncrone i assincrone de les diferentes eines de la web 2.0 i d'internet en les informacions-coneixements-aprenentatges d'internet.

-Conèixer com es pot rebre informació actualitzada mitjançant el funcionament dels RSS (DIIGO, GOOGLE DRIVE, Mister Wong,....)

-Veure internet no com un repositori d'informacions i de consum, sinó ser competents en la seva producció (prossumidors.)

-Ser hàbils en la confecció de blogs (Blogger, wordpress), pàgines de Facebook, mapes conceptuals interactius (Cmap Tools)...

-Aprender a treballar mitjançant internet, amb metodologies ubícues, inclusives...amb plantejaments de Mobile Learning, amb smartphones, tabletes...

-Conéixer com es treballa (realitzar-ho) amb ABP i TICs.

-Conéixer i treballar amb PBL i TICS.

-Conéixer com es treballa amb metodologies de casos de manera investigatica (ABI)

-Establi les diferències entre AOP i ABP.

-Poder dissenayar aprenentatges aprenentatges globalitzats y transdisciplinars amb eines de la web 2.0.

-Ser capaços de superar el tema de les assignatures, els examens...
   
Continguts   CONTINGUTS:

ASÍNCRONES:
-Treball col•laboratiu : Wikis, BSCW, mapas colaborativos (Cmaptools)
-Guies de treball individualitzat: eXe, Webquest…
-Coneixement compartit. Wikipedia, Comunitats d’aprenentage.
-Exposar propostes personals: Blogs, Webblogs, Bitàcores...
-Sindicació : RSS
-Etiquetatges: Delicious, Diigo, Mister wong -Oficina a internet. http://www.contactoffice.com
-Penjar fotos a la xarxa.
-Penjar vídeos a Internet...
-Guardar i compartir vídeos..

SÍNCRONES.

-Videoconferències
-Xats
-Facebook
-Skype
-MsN
-Pissarres digitals Interactives (PDI)
-Podcasts
-També confeccionarem Escenaris d’aprenentatge MULTIMEDIA (audio-video-imatges-escriptura-...) ja que aquests son els veritables aspectes dels futurs aprenentatges
-PLE, PLN

Metodologia:-

Treballarem amb un plantejament totalment 2.0, és a dir, investigarem, cercarem, compartirem ...i d’aquesta manera anirem adquirint amb el pas del temps tècniques, metodologies, capacitats, ... tant com a professors com a aprenents que sempre serem i d’aquesta manera col•laborativa estar més preparats per poder ajudar els nostres alumnes a que siguin capaços d’aprendre, de fer front no solament a aspectes curriculars, sinó a d’altres més importants i que es trobaran en la seva vida.
Treballarem no solament amb l’Entorn MOODLE del Curs, sinó que emprarem tota mena d’eines i espais propis de la web 2.0, com poden ser el GMAIL i totes les seves possibilitats col•laboratives, videoconferències com el WIZIQ, blogs que anirem treballant i compartint, Xarxes Socials Educatives ...
Dinamitzarem i molt els fòrums com a eines de col•laboració i aprenentatge, tant importants en la Web 2.0, aprenen a la vegada que l’ AVALUACIÓ és un procés formatiu i no coercitiu, per tant treballarem les RUBRIQUES
...i farem incidència amb els Entorns personals d’aprenentatge, com a veritables metodologies de treball, tant individual com col•lectiu.

 

Professor: Juan Domingo Farnós Miró

DATES: Del 2/10/2017 al 11/12/2017 (100 hores)

Preu afiliats: 120 euros
Preu no afiliats: 150 euros