Aprenentatge basat en projectes amb suport TIC
Curs ON-LINE 100 h. (plataforma moodle)
Descripció | Justificació i Objectius, Volem estar formats amb els nous sistemes d’educació que s’estan establint pel nostre país i per tota Europa i és per això que necessitem conèixer les actituds, metodologies , instruments i eines, síncrones (en temps immediat) i asíncrones (en temps diferits) de l'aprenentatge amb suport TIC, sense la qual és impossible assolir-lo. És un curs que ens permet conèixer la forma de treballar per projectes, que ens obre noves vies per fer millorar el procés d’ensenyament i aprenentatge, a partir de problemes reals i quotidians, connectant amb la realitat de cada alumne i relacionant-los amb eines TIC que tan necessàries son avui en dia. Desenvoluparem les diferències entre ABP, AOP (Aprenentatges orientats en projectes) PBL, i els Aprentatges basats en casos i investigacions (ABI), per a què tant docents com discents els coneguin i puguin treballar amb ells i aplicar-los a l'aula. Establirem un treball personalitzat y socialitzador en temes d'aula (elegint una proposta de projecte proposant diferents aspectes útils (creatius) amb feedback durant el procediment, exposant-lo de manera síncrona (hangout) i assíncrona (foros...). Per aconseguir-o construirem una pàgina de Facebook,Blog individual/col.lectiu, convidant als demés membres del curs. Ho treballaran de manera col.laborativa/cooperativa (treballar les diferències, mitjançant Google Docs, Wikis... |
Objectius | -Ser capaços de ser competents en el domini dels mínims de l'ofimatica. (alumnes i docents) -Saber les potencialitats d'Internet en els aprenentatges (alumnes i docents) -Aprendre a cercar informació a internet en els temes que necessitèssim (alumnes i docents) -Ser competentents en el funcionament síncrone i assincrone de les diferentes eines de la web 2.0 i d'internet en les informacions-coneixements-aprenentatges d'internet. -Conèixer com es pot rebre informació actualitzada mitjançant el funcionament dels RSS (DIIGO, GOOGLE DRIVE, Mister Wong,....) -Veure internet no com un repositori d'informacions i de consum, sinó ser competents en la seva producció (prossumidors.) -Ser hàbils en la confecció de blogs (Blogger, wordpress), pàgines de Facebook, mapes conceptuals interactius (Cmap Tools)... -Aprender a treballar mitjançant internet, amb metodologies ubícues, inclusives...amb plantejaments de Mobile Learning, amb smartphones, tabletes... -Conéixer com es treballa (realitzar-ho) amb ABP i TICs. -Conéixer i treballar amb PBL i TICS. -Conéixer com es treballa amb metodologies de casos de manera investigatica (ABI) -Establi les diferències entre AOP i ABP. -Poder dissenayar aprenentatges aprenentatges globalitzats y transdisciplinars amb eines de la web 2.0. -Ser capaços de superar el tema de les assignatures, els examens... |
Continguts | CONTINGUTS: ASÍNCRONES: -Treball col•laboratiu : Wikis, BSCW, mapas colaborativos (Cmaptools) -Guies de treball individualitzat: eXe, Webquest… -Coneixement compartit. Wikipedia, Comunitats d’aprenentage. -Exposar propostes personals: Blogs, Webblogs, Bitàcores... -Sindicació : RSS -Etiquetatges: Delicious, Diigo, Mister wong -Oficina a internet. http://www.contactoffice.com -Penjar fotos a la xarxa. -Penjar vídeos a Internet... -Guardar i compartir vídeos.. SÍNCRONES. -Videoconferències -Xats -Skype -MsN -Pissarres digitals Interactives (PDI) -Podcasts -També confeccionarem Escenaris d’aprenentatge MULTIMEDIA (audio-video-imatges-escriptura-...) ja que aquests son els veritables aspectes dels futurs aprenentatges -PLE, PLN Metodologia:- Treballarem amb un plantejament totalment 2.0, és a dir, investigarem, cercarem, compartirem ...i d’aquesta manera anirem adquirint amb el pas del temps tècniques, metodologies, capacitats, ... tant com a professors com a aprenents que sempre serem i d’aquesta manera col•laborativa estar més preparats per poder ajudar els nostres alumnes a que siguin capaços d’aprendre, de fer front no solament a aspectes curriculars, sinó a d’altres més importants i que es trobaran en la seva vida. Treballarem no solament amb l’Entorn MOODLE del Curs, sinó que emprarem tota mena d’eines i espais propis de la web 2.0, com poden ser el GMAIL i totes les seves possibilitats col•laboratives, videoconferències com el WIZIQ, blogs que anirem treballant i compartint, Xarxes Socials Educatives ... Dinamitzarem i molt els fòrums com a eines de col•laboració i aprenentatge, tant importants en la Web 2.0, aprenen a la vegada que l’ AVALUACIÓ és un procés formatiu i no coercitiu, per tant treballarem les RUBRIQUES ...i farem incidència amb els Entorns personals d’aprenentatge, com a veritables metodologies de treball, tant individual com col•lectiu. |
Professor: Juan Domingo Farnós Miró
DATES: Del 2/10/2017 al 11/12/2017 (100 hores)
Preu afiliats: 120 euros
Preu no afiliats: 150 euros